تحقیق کلمات کلیدی

انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای صفحات سایت دقیقا مانند ستون‌های یک خانه جز رکن اساسی مقاله یا نوشته شماست. اگر به درستی انتخاب نشود نمی‌تواند شما رو به نتیجه‌ای که می‌خواهید برساند. هدف خود را مشخص کنید! به دنبال این هستید که مشتری از شما خرید کند یا می‌خواهید اطلاعات تماس مشتری را بدست آورید؟ قرار است مشتری نسبت به خدمات شما علاقمند شوند یا می‌خواهید خودتان را معرفی کنید؟ حال که هدف شما از نوشتن مقاله مشخص شد باید تحقیق کلمه کلیدی انجام دهید سوال اینجاست چگونه؟ بین هزاران کلمه کلیدی که برای موضوع مورد نظر شما وجود دارد مشتریان هدف شما کدام را در گوگل جست و جو می‌کند؟ این سوالی است که سعی داریم در این مقاله به آن پاسخ دهیم.

هیچ ایده ای برای کلمه کلیدی ندارم

اگر هیچ ایده‌ای در مورد کلمات کلیدی کسب و کار خود ندارید در قدم اول باید کسب و کار خودتان را بشناسید! عنوان کسب و کارخود را بنویسید. مشتریان هدف شما چه کسانی هستند؟ رقبای شما چه کسانی هستند؟ رقبای شما چه مقالاتی را تدوین کردند؟ انتظار مشتریان شما چیست؟ علاقمندی مشتریان شما چیست؟ اگر نمی‌توانید به این سوالات پاسخ روشن و واضحی بدهید بهتر است از ابتدای راه از مشاور کمک بگیرید.

از تجربه و دانش کارشناسان ما بهرمند شوید

اگر مخاطب خود را خوب شناخته باشید میدانید مخاطب شما از چه کلماتی برای جست و جوی محصول یا خدمت شما بهره میبرند. پیشنهاد می‌کنیم از کلمات طولانی یا long tail keyword استفاده کنید مزیت این کلمات در این است که رقابت کمتری دارد. در ادامه شرح می‌دهیم چطور بصورت رایگان تحقیق کلمه کلیدی انجام دهید.

در یک صفحه کلمات و عباراتی که به عنوان کلمه کلیدی در نظر دارید را بنویسید. حال باید با توجه به فاکتورهای مهم انتخاب کلمه کلیدی به هر یک از این عبارات رتبه دهید.

فاکتورهای انتخاب کلمه کلیدی

کلمه کلیدی محبوب

چطور میشه تشخیص داد یک عبارت کلیدی چقدر محبوب است؟ با ابزار رایگان گوگل ترندز می‌توانید کلمات کلیدی متفاوتی که مد نظر دارید را باهم مقایسه کنید. این گونه می‌توانید بفهمید کدام کلمه یا عبارت کلیدی بیشتر سرچ می‌شود. برای مثال ما سه کلمه کلیدی مربوط به مشاوره کسب و کار را با هم مقایسه کردیم.

گوگل ترندز

بیشترین سرچ کلمه کلیدی

بیشترین سرچ مربوط به کلمه کسب و کار است. با کمک این ابزار می‌توانید عبارتی که بیشترین سرچ را دارد بدست آورید. از این ابزار رایگان گوگل در انتخاب کلمه کلیدی غافل نشید.

کلمه با محتوای تولید شده کمتر

برای این مرحله فقط کافیست عبارت مورد نظرتان را در گوگل سرچ کنید. تعداد مقالات و نتایج گوگل همان چیزی است که باید به آن توجه کنید.

تعداد مقالات

۴۵ میلیون محتوا برای عبارت مشاوره کسب و کار در گوگل وجود دارد.

رتبه بندی کلمات کلیدی

همه کلمات کلیدی مورد نظرتان را در یک جدول بنویسید و در یک ستون با توجه به میزان محبوبیت کلمه از ۱-۵ به آن رتبه دهید ۵ محبوب ترین کلمه و ۱ کم سرچ ترین کلمه.

در ستون دیگر باید براساس محتوای ایجاد شده به کلمات رتبه دهید کمترین محتوا ۵ و بیشترین محتوا ۱

حال کلمه ای را که بیشترین سرچ و کمترین محتوا دارد را برگزینید.

البته این فرمول انتخاب همیشه پاسخگو نیست. گاهی محبوبیت کلمات کلیدی باعث می‌شود که شما ان را نتخاب کنید و گاهی از کلمات کلیدی محبوب به دلیل محتواهای فراوانی که تولید شده صرف نظر می‌کنید. انتخاب کلمه کلیدی کاملا به کسب و کار و هدف شما وابسته است.

انتخاب کلمه کلیدی به وسیله ابزارها

ابزارهای ایرانی و خارجی متعددی وجود دارد که انتخاب کلمات کلیدی و حتی نوشتن مقاله را برای شما ساده کرده است. بسیاری از این ابزار ها رایگان نیست و یا به دلیل تحریم‌ها امکان استفده از آن برای ما فراهم نیست. بهرحال برای تکمیل این مقاله تصمیم گرفتیم تعدادی از این ابزارها را به شما معرفی نماییم.

  1. جت سئو

ابزار ایرانی جت سئو یکی از بهترین ابزارهایی است که می‌توانید برای تمامی بخش‌های سئو سایت خود از جمله تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید. از مزایای این ابزار، دقت بسیار بالای آن در کلمات کلیدی فارسی است که پس از کمی استفاده و مقایسه آن با ابزارهای خارجی، متوجه دقت بالای آن خواهید شد. در این ابزار، بخشی تحت عنوان “شکاف کلمات کلیدی” وجود دارد که با کلیک روی آن می‌توانید کلمات کلیدی مرتبط که رقبای شما در آن‌ها رتبه کسب کرده‌اند را به همراه دشواری رقابت و حجم جستجوی آن‌ها مشاهده کنید. (برگرفته از سایت وب ۲۴ )

  1. Google Keyword Planner

این ابزار در واقع بخشی از google Ad  است.  با استفاده از این ابزار شما می‌توانید به جستجو و بررسی کلمات یا عبارات کلیدی بپردازید. از مزایای این ابزار می‌توان به پیشنهاد کلمه کلیدی جدید، آنالیز کلمه کلیدی رقیب، امکان دسته بندی کلمات کلیدی اشاره کرد. 

  1. ابزار MOZ

این ابزار بخشی به نام Keyword Explorer دارد. می‌توانید با استفاده از آن، میزان جستجوی کلمات کلیدی پرطرفدارهمچنین برترین کلید واژه را با توجه به مقدار جستجو، نرخ کلیک و رقابت‌پذیری پیدا کنید.

نتیجه گیری:

همانطور که گفتیم با انتخاب کلمات کلیدی هدفمند شما می‌توانید به هدفی که دارید برسید. بنابراین با دقت کلمه یا عبارت کلیدی مورد نظر خود را انتخاب کنید. کلمه کلیدی شما در واقع همان چیزی است که کاربر شما سرچ می‌کند. اگر ابزاری میشناسیدکه کاملا رایگان میتواند در تحقیق کلمات کلیدی کمک کننده باشد به ما معرفی کنید.

اگر در انتخاب کلمه کلیدی، تولید محتوای هدفمند برای سایت خود دچار مشکل هستید راه حل مشکل شما به دستان کارشناسان ما حل خواهد شد با ما در تماس باشید.

 

ارسال یک دیدگاه