تدوین طرح توجیهی – اقتصادی چیست؟؟؟

طرح توجیهی فنی-اقتصادی در واقع تدوین گزارشی است که با بررسی یک طرح از جنبه‌های مختلف بازار، فنی و مالی اجرای طرح را توجیه یا رد می‌نماید. 

در چه مواردی تهیه و تدوین می گردد؟؟؟

برای هر نوع پروژه که نیاز به بررسی و تامین مالی باشد اعم از احداث (در هر حوزه فعالیت؛ صنعت، گردشگری، کشاورزی و صنایع تبدیلی و …) و یا توسعه به صورت افزایش یک خط تولید به خطوط تولید /افزایش دامنه فعالیت با احداث فضای تولید جدید و … قابل تدوین می‌باشد.

نکات مختصر اما میفید در مورد طرح توجیهی

موارد استفاده تدوین طرح توجیهی

  • طرح توجیهی به صورت شخصی و جهت تصمیم‌گیری درون سازمانی.
  • طرح توجیهی برای گرفتن تسهیلات و یا جذب سرمایه‌گذار.
  • طرح توجیهی جهت اخذ مجوز و پروانه طرح.
  • طرح‌های توجیهی جهت اخذ زمین از بخش‌های دولتی.
  • طرح توجیهی جهت گسترش کسب‌و‌کار
مزیت تدوین طرح توجیهی برای شما

فرصت مشاوره رایگان ایسان را از دست ندهید

بهره‌مندی از دانش و تجربه مشاوران مسیر شما را روشن می‌کند

جهت مشاوره  کلیک کنید…

تدوین طرح توجیهی با ایسان

 فرمول موفقیت ایسان در تدوین طرح توجیهی چیست؟

در ایسان تیم مطالعات بازار با بررسی جوانب تکمیلی محصول و بازار، تیم فنی مهندسی با بررسی دانش و جوانب فنی، تیم مالی-اقتصادی با بررسی مسائل و تحلیل مالی و در صورت نیاز با استفاده از نرم افزار کامفار (COMFAR)، گزارشگر وضعیت کلی تصمیم سرمایه‌گذاری شما خواهند بود. این تصمیم می‌تواند تصمیم‌گیری درون سازمانی / اخذ تسهیلات و یا جذب سرمایه‌گذار/ اخذ مجوز و پروانه طرح/ اخذ زمین از بخش‌های دولتی/ گسترش کسب‌و‌کار و … و بر‌حسب نیاز متقاضی باشد.

تدوین طرح توجیهی

پس از پذیرش درخواست شما و انجام امور اداری مربوطه مشاوران ایسان با شما همراه خواهند شد. دراولین جلسه توجیهی؛ پروژه و نوع درخواست، بررسی می‌گردد. مشاوران ایسان فرایند کلی انجام درخواست را توضیح داده وانچه مطابق درخواست شما قابل بررسی و گزارش است، اعلام می‌کنند. مشاوران بخش‌های مختلف پروژه از جمله بازار، فنی و مالی اطلاعات اولیه را با شما بررسی نموده و پس از این، کار اجرایی در ایسان شروع می‌شود. پس از بررسی‌های هم‌زمان تیم مطالعات بازار و فنی پروژه و ارائه گزارش، تیم مطالعات مالی گزارش خود را ارائه می‌دهد. در جلسه توجیهی آخر تیم‌های تخصصی گزارش نهایی خود را ارائه داده و پس از تائید کارفرما، گزارش به شما تحویل می‌گردد.

گردش کار ایسان در تدوین طرح

مطالعات امکان‌سنجی

مطالعه امکان‌سنجی حرفه‌ای، اجزای اصلی و پیامدهای پروژه سرمایه‌گذاری را مورد تحلیل قرار می‌دهد تا ضمن روشن شدن جوانب محدود کننده، سودآوری و یا زیان‌دهی پروژه روشن گردد.

کدام یک از اجزای سرمایه‌گذاری در مطالعات امکان‌سنجی بررسی می‌شود؟

با مطالعات امکان سنجی آشنا شو
مطالعات امکان سنجی

تفاوت مطالعات امکان سنجی و تدوین طرح چیست؟؟؟

مطالعه امکان سنجی قبل از شروع کسب و کار انجام می شود، زمانی که شما ایده کسب و کار را دارید اما می خواهید مطمئن شوید که امکان پذیر یا قابل توصیه است. به عبارت دیگر، آیا ارزش زمان، تلاش و هزینه شما را برای ایجاد این تجارت دارد؟ طرح کسب و کار نحوه عملکرد کسب و کار را شرح می دهد. فرض ‌کنید که مطالعه امکان‌سنجی شما کامل شده است و مشخص شد که این ایده قابل اجرا است. اکنون می‌خواهید اهداف مالی و سایر اهداف، روش‌هایی که قصد دارید برای دستیابی به آن‌ها استفاده کنید و ساختار سازمانی پیشنهادی خود را مشخص کنید. ( برگرفته از سایت Small business )

اولین جلسه مشاوره را مهمان ما باشید!

کافیست فرم زیر را تکمیل کنید تا ما با شما تماس بگیریم.

کلیک کنید…

پروژه های تدوین طرح توجیهی

ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید...